tiistai 10. huhtikuuta 2012

Hamlet tässä, terve!

Neljän elinvuoteni aikana olen venynyt huomattavaan 10 metrin ja 49 sentin pituuteen! Haluaisin kiittää kaikkia kasvatukseeni osallistuneita ahkeria neulontataitoisia käsiä. Pitäkää hyvää huolta minusta jatkossakin, sillä kasvulleni ei ole mitään rajoja. Edes sohva, jolta Stoorin aluetta tarkkailen, ei voi venymistäni pysäyttää!


Olen huomannut, että välillä neulenahkani saattaa kiristyä tai löystyä liiallisesti. Tästä on haittaa sekä minulle että muille neulojille. Liian tiukka silmukka saa vain kädet hikoamaan, eivätkä lanka ja puikot luista silmukoiden läpi sutjakkaasti. Ethän yritä kuristaa minua! Se homma on varattu yksinoikeudella minulle! Liian monta silmukkaa pyöröpuikolla taasen tekee minut pulskaksi ja nälkäiseksi täytteelle enemmän kuin on suotavaa.

Muotojani ovat ihastelleet kaikki kirjastokävijät. Pidättehän neuloksen tasalaatuisena, sillä himoitsen lisää ihailevia silmäyksiä. Silmäpakoja sen sijaan vihaan! Haluan olla paitsi se kaikki pisin, myös kaunein kirjastokäärme!

Sneikataan ja neulotaan (tai kudotaan, jos sinusta siltä tuntuu ;-))

Jos kaipaat apua silmukoidenmuodostamiseen, kysy avuliaalta kirjaston henkilökunnalta, tai lue muutama neulomisesta kertova kirja:

65.4 Vatanen, Sanna: Ekolangasta! : neulo, virkkaa, kirjo (WSOY, 2012)

65.43 Stoller, Debbie: Stitch'n bitch : sankarineulojan käsikirja (suom. Kaija Koirikivi) (Nemo, 2011)

64.43 Norinder, Elisabeth: Neulo! : perustiedot ja paljon mukavia malleja (suom. Virpi Vainikainen) (Kustannus-Mäkelä, 2007)

Ei kommentteja: