perjantai 1. marraskuuta 2013

Salapoliisi Conan



Minä olen Oumaima Souri ja olin kirjastossa viikon tet-harjoittelussa. Minä sain tehtäväkseni tehdä asioista/kirjoista joista pidän eniten kirjastossa. Kirjasto on minun mielestäni ihana ja mukava paikka, pystyn rauhassa lukemaan, eikä kukaan häiritse minua ja kirjasto on myös mielestäni sen lisäksi ihana paikka, koska täällä on paljon kirjoja ja saat itse valita minkä kirjan haluat luettavaksi ja on paljon erilaisia vaihtoehtoja. 

Minä pidän tietenkin kirjoista paljon ja luenkin niitä vapa-ajallani tai katson elokuvan kirjasarjastani jonka luen. Minä pidän enimmäkseen sarjakuvista ja luen niitä eniten ja luen tavallisiakin kirjoja mutta en niin paljon kuin sarjakuvia. Pidän enimmäkseen kauhu- ja salapoliisi kirjoista. Kirjan, jonka olen valinnut esiteltäväksi on salapoliisikirja ”Conan”.

Salapoliisi Conan on japanilaisen Gosho Aoyaman luoma manga- ja animesarja, joka kertoo salanimellä Conan Edogawa seikkailevasta nuoresta etsivästä. Mangasarjan pohjalta on tehty myös animesarja, jossa on 700 jaksoa ja se jatkuu edelleen. Salapoliisi Conan on yhdessä Inuyashan kanssa ollut Shōnen Sundayn suosituimpia sarjoja vuodesta 1994 alkaen.

Päähenkilöt ovat:
  • Conan Edogawa
  • Ran Mori 
  •  Kogoro Mori
  • Professori Hiroshi Agasa
  • Komisario Juzo Megure
Kerron teille vähän kirjan juonesta…
  
"Salapoliisi Conan kertoo Shenchi Kudo -nimisestä lukiolaisetsivästä, jolle juotetaan myrkkyä, joka muuttaa hänet pikkupojaksi. Shenchi ottaa käyttöön nimen Conan Edogawa ja muuttaa asumaan ihastuksensa Ranin ja tämän isän luokse. Ranin isä on etsivä, tosin ei kovinkaan hyvä sellainen, ja Conan auttaa häntä ratkaisemaan mitä ihmeellisimpiä murhia ja muita rikoksia (nukuttamalla hänet ja käyttämällä äänenmuunninta) löytääkseen ne "miehet mustissa", jotka juottivat hänelle myrkkyä. Shenchi ei tiedä miehistä paljon, vain heidän koodinimensä; Wodka ja Gin." (Lähde: Wikipedia)

"Juonta mutkistaa se, että Shenchin on pidettävä oikea henkilöllisyytensä salassa Ranilta, tämän isältä ja monilta muilta, etteivät Mustan organisaation jäsenet saa tietää, että hän on elossa, ja sitten päästää häntä päiviltään. Ainoastaan Shenchin vanhemmat ja hänen ystävänsä Professori Agasa tietävät salaisuuden, myöhemmin sen saa selville myös Shenchin virkaveli ja kilpailija, lukiolaisetsivä Hiji Hattori, sekä Conanin uusi luokkatoveri ala-asteella, Ai Haibara, joka on kehittänyt myrkyn ja itsekin joutunut sen vaikutuksen alaiseksi." (Lähde: Wikipedia)

Jos haluatte tietää enemmän tästä kirjasta ja haluatte tietää mitä lopuksi tapahtuu Conan Edogawalle, suosittelen kirjan lukemista. Tämä sarjakuvakirja on mielestäni täynnä salaisuuksia ja joka kerta tapahtuu jotain uutta!  Minä itse en ole vielä lukenut kaikki jaksot ja aion lukea ne kaikki mutta niitä tulee vielä koko ajan lisää... :))   

Kirjoitti: Oumaima, TET-harjoittelija Stoorissa


Ei kommentteja: