keskiviikko 13. huhtikuuta 2011

Jalkapallo on maailman paras juttu!

Kaikki tykkäävät jalkapallosta ympäri maailmaa!

Kaksi Stoorin TET-harjoittelijaa kertovat tärkeästä harrastuksestaan, maailman parhaasta jutusta eli jalkapallosta!

Hosein kertoo:
Pidän jalkapallosta, koska se on helppo ja halpa harrastus aloittaa. Pelin voi laittaa nopeasti pystyyn, ei tarvita kuin pallo. Sitä on mukava pelata ja viettää aikaa kavereiden kanssa. Pelaamme talvisin koulujen liikuntasaleissa, koska ulkona on liian kylmää ja lumista.

Pidän jalkapallosta myös sen vuoksi, että olen siinä aika hyvä.

Innostuin jalkapallosta jo lapsena Iranissa, kun kävin katsomassa isäni harjoituksia.

Suosikkijoukkueeni on Real Madrid ja suosikkipelaajani Kaka. Joukkue on täynnä tähtipelaajia. Pikkuveljeni pitää Barcelonasta. Hänen suosikkinsa on Messi. Lyömme aina vetoa joukkueiden keskinäisistä peleistä. Häviäjä on esimerkiksi luvannut imuroida yhteisen huoneemme viikon ajan.


Pelaan jalkapalloa myös pelikonsoleilla. Käymme kirjaston konsolipelikerhossa pelaamassa Xbox360:n jalkapallopelejä. Valitsen siinäkin aina joukkueekseni Real Madridin.


Ahmed kertoo:
Kun olin lapsi, Irakissa ei ollut lapsilla oikein muita harrastuksia kuin jalkapallo. Jalkapallo onkin selkeästi suosituin urheilulaji Irakissa.

Olin jo lapsena paljon töissä. Yritin silti pelata kavereiden kanssa vapaa-ajalla jalkapalloa niin usein kuin mahdollista.

Muutin 13-vuotiaana Syyriaan. Olin melkein koko ajan töissä, enkä ehtinyt oikein harrastaa mitään. En edes jalkapalloa.

Tulin Suomeen kaksi vuotta sitten. Täällä olen voinut alkaa pelata uudestaan. Pelaan pari kertaa viikossa jalkapalloa kavereiden kanssa. Haluaisin kovasti pelata jossain joukkueessa, mutta se on aivan liian kallista.

Minulla ei ole selvää suosikkijoukkuetta tai pelaajaa, pidän kuitenkin Real Madridista. Kannatan tietysti myös Irakin maajoukkuetta.

Minulle riittää aito ja oikea jalkapallo. En niin välitä konsolipelien jalkapallosta. Pokeria pelaan kylläkin netissä.

Teksti: Hosein ja Ahmed


Tässä muutamia näytteitä jalkapallosta Stoorissa:

Ei kommentteja: